Detta är mitt Lärkontrakt för kursen Digitala Distributionsformer på Högskolan Väst.

MITT PERSONLIGA MÅL I KURSEN:
Mitt personliga mål i kursen kommer framförallt vara att få ny kunskap kring olika distributionsformer. Jag vill med hjälp av kursen lära mig nya saker, samt testa mig fram för att i slutändan få användbar kunskap kring distributionsformer. Jag kommer via essä skrivningen huvudsaklingen fördjupa mig kring hur man kan stärka sitt varumärke via digitala distributionsformer genom Blogg, Instagram och Podcast, då det är så pass vanligt att man publicerar sitt varumärke och marknadsför via dessa sociala medier.

MINA VERKTYG/TJÄNSTER:
Blogg, Podcast och Instagram

Text- Blogg: Jag kommer blogga om hur man stärker sitt varumärke via Podcast
Ljud- Podcast- Jag kommer prata/podcasta om hur Instagram kan stärka ditt varumärke.
Bild- Instagram: Jag kommer instagramma kring hur man stärker sitt varumärke.
 
Jag ville få med så många olika typer av tjänster som möjligt. Först hade jag tänkt använda mig av YouTube och video, men kom senare i underfund med att jag hellre ville använda mig utav ljud och på så sätt podcast då podcast är något som blivit allt mer populärt på senare tid som ett socialt medie. I textform har jag självklart valt att blogga, då det är ett naturligt ting för mig att skriva av mig i en blogg och till sist har jag valt att använda mig i bildform och på så sätt använda Instagram som är en av de största sociala medierna just nu. Dessa tre tjänster är mina utgångspunkter i mitt lärande kring kursen och dem jag kommer att använda mig utav och via dem har jag koppling till text, ljud och bild.

ESSÄ:
Jag har ännu inte helt bestämt mig kring min essä, men jag vet att jag vill fördjupa mig kring hur man kan stärka sitt eget varumärke via digitala distributionsformer. Jag vill väldigt gärna använda Instagram som en stor faktor i min essä, då jag anser att Instagram är ett stort hjälpmedel i att stärka och nå ut med sitt eget varumärke.

KÄLLOR:

Blogg:

Skolverket(2010) Fakta om Bloggar
Tillgänglig: <http://www.skolverket.se/skolutveckling/resurser-for-larande/kollakallan/sociala_medier/fakta/bloggar-1.151964> [Elektronisk] 
(Hämtad: 2013-11-15)

Johansson Tommy(2010) Så skriver du bra blogginlägg, del 1 av 3
Tillgänglig: <
http://blogg.tkj.se/skriva-blogginlagg-del-1/> [Elektronisk, blogg]
(Hämtad: 2013-11-15)
 
Podcast:

Mac World(2013) Del 3- Gör en egen podcast
Tillgänglig: <http://macworld.idg.se/2.1038/1.498086/del-3---gor-en-egen-podcast> [Elektronisk]
(Hämtad: 2013-11-16)

Instagram:

Bernhardt Larsson Sarah(2012) 10 sätt att jobba med Instagram och Pinterest i din kommunikation.
Tillgänglig: <http://internetworld.idg.se/2.1006/1.480810/10-satt-att-jobba-med-instagram-och-pinterest-i-din-kommunikation> [Elektronisk]
(Hämtad: 2013-11-16)

Stakston Brit(2013) Instagram från bildmapp till socialt nätverk och facebooks krav
Tillgänglig: <http://www.jmw.se/2013/01/25/instagram-fran-bildapp-till-socialt-natverk-och-facebooks-krav/>
[Elektronisk]
(Hämtad: 2013-11-16)

Vetenskaplig artikel:
 
Kaplan, Andreas M(2010) Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media in
Business Horizons, Volym 53. Upplaga 1. Sidor 59-68. [Elektronisk]
 
 
 
Lärkontrakt,

1 kommentarer

Lennarth

20 Nov 2013 22:22

Bra lärkontrakt. Bara en liten miss i den vetenskapliga artikeln. Det skall stå

Kaplan, Andreas M(2010) Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media in Business Horizons, Volym 53. Upplaga 1. Sidor 59-68. [Elektronisk]
Tillgänglig:
Hämtad: och det datum du hämtade och läste artikeln

Kommentera

Publiceras ej