Jag skall kommentera Agnes Nehls essäutkast ni hittar essän HÄR och Agnes blogg HÄR.

INSTAGRAM SOM MARKNADSFÖRING.

Jag tycker att din essä är bra och jag har läst dina kommentarer om att den inte riktigt vart helt färdig, men med det du har redan nu så kommer den blir jätte bra, då jag anser att du har en bra tråd genom essän och uppfyller de punkter som en essä skall göra.

Din fakta del är bra och jag tycker du har gjort det bra med underrubriker som gör att det blir ett flyt i läsningen och en tråd som jag nämnde tidigare.

Något jag tänkt på som oftast gäller när man skriver essäer är att rubriken oftast skall bestå av en fråga, i ditt fall kanske det är svårt att omvandla, Instagram som marknadsföring till en fråga. Men det är bara ett tips på vad man kan göra om man vill och känner att det är relevant.

Du skriver att "
Victorias Secret och Nike är två av de största varumärkena på Instagram med över tre miljoner följare var". Här nämns ingen källa som bevis på att det faktiskt är så. Att använda en källa här hade varit bra och dessutom hade man kunnat skriva lite kring vad dessa företag faktiskt gör för att ha blivit så stora via Instagram. Jag hittade en blogg som skriver om att företag som är kända inom Instagram och marknadsföring. Dessa företag använder sig utav Instagram för att uppdatera med bilder ofta för att nå ut till kunderna och med hjälp av det kan man kommentera som på så sätt ger större egagemang mellan företag och konsument. (Hascha, 2013)

Han nämner också att ju fler som gillar företaget bilder, samt ju fler som kommenterar och ju fler hashtags som används desto fler får syn på företaget via att andra har gillat, kommenterat och hashtaggat företagets bilder. 

Något annat som hade varit positivt är att plocka fram lite tips för hur man lyckas med marknadsföringen på instagram. Jag hittade i en utav dina källor några bra tips för att lyckas: 
- Använd hashtags
- Marknadsför ditt varumärke i alla kanaler.
- Efterbehandla dina bilder.
- Skriv bra bildtexter
- Använd korspostning.
(Björkgren, 2012)

När man plockar fram olika sätt för att lyckas med marknadsföringen på detta sättet så görs det hela med en gång mycket mer attraktivt till att läsa. Ju fler exempel desto bättre och tydligare blir det.

Du har väldigt bra källhänvisningar, en bra blandning mellan artiklar, vetenskapliga och dylikt.
Så sen när du fyller på med abstrakt, slutsats och mer på din diskussion så kommer det bli jätte bra.

REFERENSER

Björkgren, Caroline (2012) Guide: Kommunicera rätt med Instagram, Internet
World.  Tillgänglig:<http://internetworld.idg.se/2.1006/1.455713> [Blogg]
(Hämtad: 2014-01-01)

Harscha Mp (2013) Top brands on Instagram. Tillgänglig: <http://bubblecube.wordpress.com/2013/05/13/top-brands-on-instagram-mtv-nike-starbucks-redbull-victorias-secret-others/> [Blogg]
(Hämtad: 2014-01-01)

1 kommentarer

Lennarth

09 Jan 2014 13:01

Missa inte att kommentarerna skall ha minst en "adderande referens".
Du skall lämna en tanke kring något som ytterligare kan tillföra något i essän och sedan en referens till det material där du hämtar kunskap till idén

Kommentera

Publiceras ej